Sista fotbollsträningen inför sommaren

Idag har vi haft sista fotbollsträningen med 08orna och 09orna för den här våren. Allra första träningen var i slutet av april och tiden har gått så fort. Så underbart roligt har det varit! Jag verkligen hoppas att Elias vill fortsätta träna fotboll till hösten, och jag ser fram emot att följa gruppen och lära känna barnen ännu mer. Både förra träningen och idag fick pojkarna och flickorna spela på 7-mannaplan och det är stort för dem, det blir mer springa och det blir mer verkligt. För att det inte ska vara för många barn på planen har vi delat upp alla så att de har fått vara avbytare och bara det har varit kul för dem. Pojkarna och flickorna har hurrat och hejat för fullt på sina lag. De sista fem minuterna av träningen har dock alla barn fått springa in på plan för att spela, och jag tycker det är så härligt och roligt att se dem alla springa efter och sparka efter bollen i en klunga. Det här med att hitta luckor, passa och speluppfattning kommer sedan, va!?            ;) 
 
Elias framför A-lagets plan: 
 
foto taget med min iPhone


 
Det ska bli spännande att se vad hösten för med sig och om Elias vill fortsätta spela fotboll. Jag vill jättegärna fortsätta träna laget, men vi får se hur vi får ihop det med träningstider så att det inte alltid krockar med jobbet. Hursom, nu är det sommaruppehåll även för fotbollens del men jag har redan lovat Elias att vi ska cykla ner till fotbollsplanen och spela mer i sommar.           :) 
 
Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!