Loaded Potato Skins

Vi har länge velat laga goda Loaded Potato Skins, jag och P, men har aldrig tidigare kommit för oss. På en av våra favoritrestauranger inne i stan, Church Street, serverar de riktigt goda Loaded Potato Skins och givetvis vill vi laga någoting liknande. Idag hittade jag ett recept som jag provade, och jo dessa var riktigt goda. Och, relativt enkla att göra. Tips Tips till gott kött, eller till lax som vi serverade det till. 
 
foto taget med min iPhone
 
 
 
Recept: 
4-5 bakpotatisar, skrubbade och rena
rapsolja
1påse riven Emmentaler ost
1 påse riven Mozarella ost
2pkt bacon
creme fraiche 
SweetChili-sås
 
 
Bakpotatisen delas på hälften och innehållet gröps ur så att endast några millimeter är kvar runt skalet. De urgröpta halvorna penslas med rapsoljan runt om och läggs sedan på en plåt för att gräddas i ugnen i ca.20-30min i 225grader tills skalen är mjuka och kanterna har fått lite färg. Den rivna osten blandas i en bunke och fördelas i de urgröpta varma potatisskalen. Skär bacon i lagom stora bitar, stek på, och fördela slutligen på potatishalvorna. Grädda i ugnen i några minuter tills osten har smällt och börjar få färg.
Severa gärna med en klick Creme fraice och Sweet Chili-sås till. 
 
Receptet är inte helt LCHF, men fungerar i alla fall (tycker jag) då den till största delen faktiskt består av god ost och bacon. Det finns recept där skinsen görs på blomkål, men vill man vara strikt och äta detta ändå är det bara att njuta av innehållet och låta potatisskalet vara. Receptet hittade jag här, om ni vill kika in och bli mer inspirerade. 
 
Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!