Hembesök - 10månader

Då sommar och semester, samt magsjuka förra veckan, kom emellan har vi först idag fått hembesök av vår BVC-sköterska så att hon kunde göra 10månaderskontrollen på Noel. Bättre sent än aldrig. Och, allt är som det ska; pincettgreppet är på G, han kan slå två klossar ihop med händerna, han förstår vissa ord/uttryck, han hör bra, och han får tröst när man lyfter upp honom i famnen när han är ledsen. Sedan pratade vi amning och BVC-sköterskan tycker inte alls att vi behöver stressa med att sluta amma, inte för Noels skull. Om det är så att vi, P och jag, vill göra det för vår skull är det en helt annan sak och då får vi bara besluta oss för när vi ska ta orka fighten med Noel. Usch, så jag inte ser fram emot det..... 
 
 
Vi har haft lite otur och fått nya BVC-sköterskor lite då och då till killarna, och åter igen ska vår BVC-sköterska sluta och till hösten får vi en ny. BVC-sköterskan som var här har träffade jag mycket när Elias var liten, mellan två sköterskor, och då jag tycker jättebra om henne skulle jag nästan vilja ha henne igen istället för en ny, trots att hon jobbar på en annan vårdcentral. Kan man be att få henne ändå tro, och välja att åka till den andra vårdcentralen istället när det är dags för kontroller (trots att vi inte tillhör hennes område)? Då jag skulle iväg och hämta hem Elias och Simon från förskolan hann jag aldrig ställa frågan innan vi sade hejdå. Hmmm.... måste fråga nästa gång vi ses. 
 
Nu, läggning av killar här. Hoppas ni har haft en bra dag! 
Bye! 
 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Oj vad stor han blivit tyckte nyss att du kom tillförskola med babysitern från bilen. Vem är det nu som ska sluta. ?

2014-09-03 @ 15:25:25

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!