Jätte-, nepp inte längre

Idag kom det. Jag har väntat på det ett tag nu, och egentligen är det ett under att Elias inte har sagt något tidigare då P uttrycker sig lite hur som när han pratar i telefon. Men, idag när jag lagade mat kom Elias in i köket och sade:
 
- Mamma! Flygplan flyger skitfort! 
 
- Jahaaaa...... Jaaaa.... De flyger jättefort...... 
 
- Skitfort! 
 
- Jaaaa..... Vem säger så? (var jag givetvis tvungen att fråga) 
 
- xxxxxx (en av fröknarna på dagis) 
 
- Jaha? Säger hon så? 
 
- Aaaaa...... Skitfort!  
 
- Ja, men vi säger jättefort. Det låter lite bättre. 
 
- Jag säger skitfort! 
 
 
Så, nu återstår att se hur länge det tar innan Elias kommer på att man kan sätta s**t före alla sättsadverbial (är det väl? jag har kommit av mig helt under mammaledigheten!). Jag har verkligen försökt tänka på hur och vilka ord jag använder när våra småkillar är i närheten. Jag har till och med tryckt i lite extra och försökt överrösta SeanBanan och sjungit "IKEA? JÄTTEbra! Carola? Inte så bra, annars är det JÄTTEbra! Abba? JÄTTEbra! Svart taxi? JÄTTEbra! Skatteverket? Inte så bra, annars är det JÄTTEbra!". Vad gör man inte!?! (Eller, jag.....) Jag har gjort mitt bästa i alla fall men får nog se mig slagen nu.....      ;)
 
Bye!
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!