Kanelbullens dag idag - så vi bakade

I och med att det är kanelbullens dag idag har Elias och jag bakat bullar. Nu har inte jag ätit kolhydrater och sött på över två månader (eller, är det tre?), jag har heller inga planer på att äta något heller då jag vet att jag faller tillbaka i sockerberoendet direkt, och därför har vi idag för första gången testat LCHF-bullar. Nu har jag och Elias visserligen haft i vaniljsocker i bullarna, samt lite pärlsocker på, men i det stora hela tror och hoppas jag att det inte gör någonting. Tänk om dessa vaniljbullar är goda, jag håller tummarna.     :) 
 
Bullbak på gång: 
 
 
 
 
 
När jag plockade fram ingredienserna var jag tydligen inte tillräckligt uppmärksam och ställde fram florsocker istället för pärlsocker. Tur att jag upptäckte det innan bullarna for in i ugnen. Det är inte alltid lätt att ha koll.     :) 
 
Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!