Sommardag och lek i kojan

Denna tisdag är det helt underbart väder. En härlig sommarlovsdag och jag hade gärna velat ha en liten pool till småkillarna på altanen så att de kunde plaska smått där under dagen. Nu har vi inte hunnit köpa en för i år (vi är experter på att smutsa ner och kastar alltid bort poolen efter en säsong), men det måste absolut bli av någon av de närmsta dagarna.
 
Imorse funderade jag på vad jag egentligen gjorde om dagarna varje sommarlov, innan jag fick barn alltså. Jag skyndade mig alltid ut för att lägga mig i solen för att läsa bok eller lyssna på musik. Men, sedan då? Låg jag verkligen där hela dagen? Hur orkade jag? Nu är jag glad om jag hinner sitta i solen och bara njuta i tio minuter, sedan är jag alldeles för varm eller så tycker någon av småkillarna att det är dags för mamma att vara med att leka. 
 
Nu leker Elias i sin nya koja som han har upptäckt på gården. Smart drag av gubbsingen att ställa kåpan till släpvagnen på gräset så att Elias kan leka där. Nu vet jag inte om den medvetet ställdes där, men Elias har i alla fall en koja som han gärna leker i och vi har även flyttat in picknickfilten, kuddar, litet bord, stol, dryck och leksaker. Gissa om det är en lycklig kille som flyttat in i sin alldeles första etta.     :) 
 
 
 
Ha en jätteskön dag, idag! 
Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!