Lek i sandlådan

Simon gillar att leka i sandlådan. Han gräver i sanden, kastar sanden, smakar på sanden, gräver lite till, kastar och gräver. Elias gillar sandlådan han också, men sitter då oftast på sin grävmaskin och jobbar. Vi kan enkelt spendera en stund ute i sandlådan och tar jag med en kopp kaffe är jag också nöjd. När det är dags att gå in blir det dock en procedur och jag har börjat klä av Simon alla kläderna på gräsmattan då hela han är sandig. Sedan blir det att gå in och tvätta av den lille mannen innan man får ta på honom helt nya rena kläder. Men, så länge Simon gillar att leka i sandlådan får det helt enkelt vara så.     :) 
 
 
 
 
Till min besvikelse kände jag idag att det luktar kattkiss i vår sandlåda. Visserligen får vi skylla oss själva då vi inte har haft lock till vår sandlåda, men vi hade hoppats på turen att slippa kattkiss. Hur gör man nu? Inte behöver vi väl byta sand? Räcker det med att låta sandlådan stå orörd i några dagar, samt skaffa lock, så kan vi använda den sedan igen? 
 
Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!