Söndagar - baddagar

Söndagar hos oss är baddagar. Då Elias älskar att bada brukar han få göra det på söndagar, och idag slängde vi i även Simon. Inte riktigt så, men Simon fick bada han också och han gjorde det i en kvart utan att skrika eller gråta alls. Ett genombrott! Ända fram tills nu har han inte alls tyckt om att bada, han har varit riktigt skeptisk, och skrikit och gråtit stora tårar. Idag plaskade han på jättemycket, låg och flöt och skrattade. Helt underbart att se. Nu känns det faktiskt som att babysimmet, som börjar på torsdag, faktiskt kommer att fungera och bli rolig.   :)

Elias badar på utan problem och tycker om att lära sig nya saker i vattnet. Han gillar att blåsa bubblor på ytan, dvs koka kaffe, och han vågar nu sänka ner ansiktet i vattnet utan att tycka att det är läskigt. Om några veckor, när även han får följa med till badhuset, ska han få prova på att dyka om han vill. Lite lätt så där som man gör med bebisar. Vi vill absolut att småkillarna ska bli vattenvana och jag hoppas att vi så småningom kommer att komma iväg lite oftare till badhuset.

Nu sover i alla fall småkillarna och jag ska fixa tvätt och stryka. Söndagkvällar borde vara myskvällar då det är sista kvällen innan en full arbetsvecka börjar, och då finns sällan mycket ork till mys och bara vara. Men, på något sätt har jag fått för mig att det är skönast att få all tvätt ren och struken ikväll så att jag slipper börja göra det under veckan då kraften ändå är minimal. Får se hur långt jag kommer. Dags att sätta igång.

Ha en mysig söndagkväll!  :)
Bye Bye!


Kommentarer
Postat av: Emma

Sluta stryk tvätt och sätt dig i soffan! :-)

(Vad stryker du? jag har nog aldrig strykt i hela mitt liv? - förutom när jag lägger upp gardiner)

2012-01-15 @ 22:36:45
URL: http://adolfsson.pansartax.se
Postat av: ami

hihihi.... ja, jag vet inte vad det är jag stryker. Allt och ingenting. Måste bli bättre på det där.

kram!

2012-01-16 @ 13:38:53
URL: http://iamisvarld.blogg.se/

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!