Lämnat på dagis



Simon och jag har skjutsat iväg Elias till dagis och jag måste bara konstatera att Simon helt enkelt inte tycker om att varken lämna eller hämta på dagis. Dessa tidpunkter börjar han bli trött och varje gång sätter han igång och skriker där han sitter i bilbarnstolen i hallen på dagis. Stackars dagisfröknar och barn som måste lyssna på det. Nu sover han i alla fall gott här hemma, så han är nöjd.   :)  

Elias fick på sig sin tjocka KAXS-jacka idag då det var 4grader på morgonen. Jag hade totalt glömt bort att vi hade den hängande i garderoben och var inställd på att köpa en ny, men då han fortfarande kan ha den (han hade den redan förra hösten) så kör vi på den ett tag till. Det får bli en tjock jacka, eller halvtjock overall, till Simon istället.

När Elias gått in i målarrummet för att pyssla på dagis imorse och jag och Simon skulle hemåt fick jag se någonting som jag blev lite imponerad av. De större killarna, fem stycken, skulle ut och leka medan de mindre fick pyssla inne. Tre av killarna hade snabbt klätt på sig och gått ut medan en av dagisfröknarna hjälpte två av dem i hallen. När jag klev ut genom dörren upptäckte jag till min förvåning att de tre killarna satt och väntade på sin dagisfröken på trappen! När hon väl kom ut frågade de henne om de fick springa iväg och leka, och efter att ha fått ett "Ja" till svar sprang de iväg. De väntade verkligen! Tydligen lyssnar de inte riktigt alltid på sin dagisfröken och väntar, och ibland hinner det bli lite småbråk ute också, men jag är ändå imponerad. Barnen på Elias avdelning lyssnar för det mesta på sina dagisfröknar och är så jättesnälla. När Elias kom till dagis imorse hälsade de större killarna på honom och klappade honom på huvudet. Lite gulligt, tycker jag. Jag gillar verkligen Elias dagisfröknar och dagiskompisar!   :)

I bilen på väg till och från dagis kände jag mig nästan full då jag inte kunde fokusera blicken långt fram när jag körde. Men, jag är inte full. Idag är det bara grått, trist och dimma ute och jag hoppas att det blir finare väder framåt förmiddagen. Det är verkligen höst. Hutter......

Nu, lite kaffe, betala räkningar och annat smått tråkigt här hemma. Ha en bra onsdag!   :)
Bye!

Kommentarer
Postat av: Susanne

förskola heter det numera och efter som jag är förskolärare måste jag påpeka det, men jag vet att det i folkmun kallas dagis och kommer att gör länge än.

2011-10-26 @ 12:21:02
Postat av: ami

:)

ja... det är jag som slarvar med det. F'låt! Ska genast föröka skärpa mig. ;)

kram på dig!

2011-10-26 @ 13:26:46
URL: http://iamisvarld.blogg.se/

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!