Tillbakablick på året 2011

Det här året började med en massa snö och snöskottning. Det var en himla tur att vi hade gubbsingens CSF hemma så att han relativt enkelt kunde skotta uppfart, utanför lite på gatan, samt uppfarten hos diverse andra. Elias skottade på han med och var jätteglad för all snö. Vi hade så pass mycket snö att vi till och med kunde göra oss en liten pulkabacke på gården där Elias kunde åka. När vi blev lite trötta på snön tog oss en vecka med husvagn ner till Skåne och Blekinge, och trots att vi var de enda gästerna på campingen var det faktiskt mysigt. En skotertur hann vi också ta, vilket var både lite läskigt och roligt enligt Elias. Gubbsingen och jag fick nöjet att vara med på ett fint dop och vinterbröllop i Ljusdag, medan Elias var här hemma med sin mummu och ukki. Och, Elias fyllde även hela två år och hade sitt allra första födelsedagskalas med kompisar.    :)


















Under våren började Elias på allvar gå på pottan och han har utvecklats något enormt detta år; nu är han blöjfri under dagarna, har smått börjat rita huvudfotingar och pratar mest hela tiden. Påsken firade vi hos mina kära föräldrar och Elias fick leka några dagar med sin kusin Oskar, och var givetvis jätteglad för det. Annars bestod våren mest av jobb och dagis. Jag jobbade min sista dag den 29april och gick sedan hem i väntan på att vårt knyte skulle komma till världen. Magen var jättestor, men jag orkade ändå med Fixardagen på Elias dagis vilket faktiskt var kul. Vi hann även med en kryssning med Sjöflygföreningen, samt en del besök till ÖppnaFörskolan.  












 
Precis lagom inför sommaren bestämde sig Simon för att komma till världen, den 31maj 2011, och det var en omställning att nu plötsligt ha två småkillar. Midsommar spenderade vi uppe i stugan i norr och det var lugnt och skönt. Vi spenderade sedan stor del av sommaren här hemma, eller hos mina föräldrar, men tog oss även iväg på en husvagnssemester igen. Vi har fastnat för det här hem husvagn, helt klart, och kommer att fortsätta hyra vagn tills dessa att vi kan köpa oss en egen.














Under hösten har jag då varit mammaledig, varit till ÖppnaFörskolan, samt bloggat en del. Jag började blogga i augusti och tycker verkligen att det är jättekul. Ännu roligare är, nu när jag kikat tillbaka på året som gått, att påminnas om allt roligt som har hänt. När Elias till exempel ritade på sin pappas dator i januari, när han för första gången talade om för mig och sin pappa att han älskar oss i februari, samt påminnas om hur liten han var. Jag har hunnit ta så otroligt jättemånga bilder och någon gång måste jag på allvar sätta mig ner och rensa lite då de korten som inte blev så bra faktiskt inte behöver bevaras för eftervärlden. Hösten har gått snabbt, våra småkillar har vuxit, och jag har inte alls hunnit med.


TACK alla ni som kikar in här varje dag!!!! Jag önskar er ett riktigt Gott Nytt År 2012!!!

Kommentarer
Postat av: Elin Eriksson

Gott nytt år

2012-01-01 @ 09:14:23

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!