Egentid på förmiddagarna

Det finns så mycket som jag vill fixa och dona med här hemma, men varken tiden eller orken har riktigt funnits tidigare. På kvällarna har jag hela sommaren somnat tillsammans med killarna så att stackars P har fått vara själv och kikat på TV. Nu har vi dock lagt om rutinerna när vi lägger Noel och flera kvällar i rad har jag varit vaken, vilket är stort. På kvällarna är det dock skönt att krypa ner i soffan intill P och är jag trött orkar jag inte med så mycket fix då. Så, det är dagtid som gäller, men med tre killar hemma som håller igång hela tiden hela sommaren så är det svårt att hinna med något.
 
Att Elias och Simon åter är på förskolan 15timmar varje vecka har gett mig en-två timmar för fix och don på förmiddagarna medan Noel sover, vilket känns jättebra. (Dessutom hinner jag sakna och längta efter Elias och Simon, vilket faktiskt är en bra känsla.) Denna morgon har Noel dessutom lekt mycket själv, vilket gav mig lite extra tid, och vad passar då bättre än att tvätta köksfönstren. Så, fönster tvättade, kläder hänger på tork ute, tvättmaskinen är igång, täcken och kuddar hänger ute på vädring, tvätt sorterat (alltså, en bråkdel av tvättberget, men ändå), papper och räkningar sorterat, och ändå har jag hunnit gosa och dansa runt med Noel här. En väldigt bra och effektiv förmiddag.          ;)
 
En glad sötnöt här idag: 
 
foto taget med min iPhone


 
Hoppas ni har en bra dag! 
Bye for now!
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!