BullensDag idag

Förra helgen hade jag tänkt baka bullar till Noels 1årsdag, men tyvärr hann jag inte med det då annat dök upp och det fick bli annan fika istället. Vilken tur att det idag är (Kanel)bullens dag och att jag just idag har haft mer tid istället. Så, denna förmiddag har jag bakat bullar och då vi tycker mest om vaniljbullar blev det sådana. (Visst kan man fira BullensDag då i alla fall?) Elias moffade glatt i sig två stycken, och dessförinnan hade han moffat i sig bulldeg också, så bullarna är helt klart godkända.         ;)
 
bild via Instagram - iamisvarld 
 
 
Jag, ja jag har också ätit allt för många bullar och kan bara konstatera (precis som alla andra gånger) att jag verkligen är sockerberoende och att jag inte kan låta bli att en till om jag väl har smakat på en bulle. Det enda som fungerar för mig är att tacka nej till allt sött, så enkelt är det. Så, för att gå All In idag har jag till kvällen köpt en påse chips (som jag dock inte ska äta själv utan dela med Elias och Simon) och från och med imorgon är det promenader, träning och -5kg på sju veckor som gäller. Det är mitt mål i alla fall, ska bli spännande att se hur långt jag kommer. 
 
Hoppas ni har en bra lördag! 
Bye! 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Lycka till! Jag har Hållt mig från skräp nu i två veckor, kommer krävas stor vilestyrka ikväll när barnen fick med sig ostbågar från mormor och morfar, men jag ska klara det! Kramkram

2014-10-04 @ 18:18:04
Postat av: Helen.HUSnrNIO

Heja dig!!
Här har det också blivit en hel del bullar sen vi bakade igår... Tror nog att det kommer att bli en även imorgon vid fikadags men sen är de slut. eller njae det finns ju i frysen men där ska de få stanna åtminstone resten av den här veckans vardagar...

2014-10-06 @ 21:00:29
URL: http://husnrnio.se

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!