Badat - och gillade det!

Noel har sedan han föddes skrikit rakt ut när vi har badat eller duschat honom. Det har inte alls varit roligt att han inte har tyckt om vatten, och på grund av det har vi heller ej anmält oss till någon babysim (vilket jag egentligen hade velat gå på då det har varit så mysigt med både Elias och Simon när de var små bebisar). 
 
Igår, efter att P kom hem från jobbet och hoppade i poolen som var +28grader, bestämde vi oss för att testa vad Noel skulle säga om han fick bada, han också. Vi var säkra, både P och jag, på att Noel skulle skrika rakt ut, men vi skulle testa ändå. Först satt Noel på poolkanten och plaskade ordentligt med både händer och fötter, och tyckte att det var jättekul även om han blev blöt. Sedan fick han hoppa i till pappa - och han älskade det! Oj så han plaskade, och fick kallsupar lite då och då, men lika nöjd var han hela tiden. Han skrek inte en enda gång. Älskade sötnöten!         :) 
 
Lite svårt var det att fånga Noel på kort, men förevigat badet har vi ändå gjort: 
 
 
 
 
Nu måste jag bara köpa en badmössa till Noel, såvida han inte ska få Simons gamla då Simon har fått en ny under husbilssemestern (vilket jag har sett på min kära mammas Instagram). Sedan har jag spanat in snygga badbyxor till honom på FjärranHöjder (måste se om de säljs någonstans mer) som måste inhandlas. Tänk så roligt att börja bada med Noel!       :)
 
Idag har Noel ett tandläkarbesök inbokat kl.10, och jag räknar med att det kommer att gå ganska fort då det bara är information nu när han börjat få tänder. Vi har fått den där informationen redan två gånger, men det skadar säkert inte att bli lite påmind igen om vad som gäller. Sedan blir det nog altan och poolhäng här igen. Jag kan inte slita mig ifrån solen nu när den äntligen är här. Underbart! 
 
Hoppas ni åter har en fin torsdag! 
Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!