Dans igår - lek idag

Igår var Elias iväg på dans för första gången. I nästan ett år har han velat följa med sina tjejkompisar S och T på dans när de har åkt iväg, och till sin besvikelse har han varit tvungen att stanna hemma då jag helt enkelt inte har kollat upp om han kan gå. När vi var hos Madde med -e och familj förra helgen kom vi in på ämnet dans då Elias och M dansade för fullt, och då nämnde Madde att det skulle vara en Prova-på-gång på torsdagkvällen denna vecka. Så, vi åkte dit igår efter middagen och Elias testade på ShowKids, och vi föräldrar fick lämna salen, snällt sätta oss i kapprummet och vänta då 5åringarna dansar utan föräldrar. Kompisen I från förskolan var dock där, det är alltid bra och tryggt med bekanta ansikten, så det gick bra. Dock är dansen kl.17.45 på kvällarna och jag misstänkte redan innan vi åkte iväg att Elias skulle bli trött, och så blev det. När barnen fick visa upp sin dans för oss föräldrar ville inte Elias dansa utan istället satt han i mitt knä och tittade på de andra i sin grupp. När vi åkte hem sade han att han inte vill gå på dans mer, och vi lämnade ämnet då det är helt upp till honom. (Att prata med Elias om något när han är trött är inte det bästa, så jag hade tänkt ställa frågan om han vill dansa bara en gång till vid frukosten imorse.) Det första Elias, pigg och glad, frågade mig imorse, när jag fortfarande låg i sängen, var om han fick fortsätta dansa i alla fall. Han hann före mig. Och, det får han så klart, så nästa vecka är det dags för dans igen.       :)  
 
Idag messade kompisen S mamma och undrade om Elias ville komma dit och leka, och huxflux var han iväg. (Perfekt var att S pappa kom och plockade upp Elias då han passerade oss precis, så slapp jag packa in alla killarna för att skjutsa iväg Elias.) Just nu sover Simon och Noel lunch, och Elias är som sagt hos S och leker. Jag ska passa på att ta tag vardagsrummet och hinna städa lite så att det ser lite trevligare ut till helgen. I eftermiddag väntar simskola och sedan party. Fullt upp idag, med andra ord. 
 
Åter lyckliga blommor i vardagsrummet. De har varit bortglömda, bortprioriterade och törstiga, mot sin vilja. Men, nu så! 
 
 
 
 
Hoppas ni har en bra fredag! 
Bye for now! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!