Nya skor och en Noel som är här och där

Jag och killarna är hemma hos mina kära föräldrar över helgen och hälsar på, medan P har en hangarhelg hemma med fix och don. Jag tycker att både gårdagen och idag har gått alldeles för snabbt trots att vi inte har gjort någonting speciellt här. (Det kan visserligen vara det att jag i två dagar har sovit eftermiddag tillsammans med Noel, vilket har varit otroligt skönt men plötsligt har jag förlorat två timmar av dagen.) Igår förmiddag åkte vi iväg till Lunedet så att Elias och Simon kunde leka av sig på lekparken där medan Noel sov, och sedan hälsade vi på vanhamummu på kvällen. Idag förmiddag åkte vi in till stan för att bland annat hälsa på och lägga blommor på min älskade morfars grav för att minnas hans födelsedag, och efter det blev det lite shopping på stan, följt av en tur till vanhamummu på kvällskvisten igen. Som sagt, två dagar har försvunnit snabbt. 
 
 
 
Jag försökte fotografera Noel med min iPhone idag, och det här är nog Noel i ett nötskal nu: han är svår att fånga på kort och på väg någonstans mest hela tiden. Älskade sötnöten. När vi shoppade skor till Elias och Simon idag ställde jag Noel vid en stol i skoaffären för att på så sätt ha koll på honom eftersom jag räknade med att han inte skulle kunna ta sig någonstans då stolen stod ensam och allt annat (dvs Emmaljunga-vagnen och skohyllorna) stod några steg ifrån honom. Trodde jag. Döm min förvåning när Noel plötsligt stod vid en skohylla och funderade på vilken sko han skulle ta och smaska på! Jag vet inte hur han tog sig dit; han måste helt enkelt ha tagit några steg själv från stolen till Emmaljungan, och sedan gått längs med vagnen till skohyllan. Jag trodde att jag skulle kunna hjälpa Elias och Simon med att prova skor, men istället fick jag ta Noel och ha koll på honom hela tiden. Sötnöten. Spännande att se när han börjar lita på sin förmåga att gå och släpper taget helt.       :) 
 
Dagens nöjda killar/poliser med nya snygga skor: 
 
 
foton tagna med min iPhone 
 
 
De nya skorna har nu genomgått ett hopp-test och klarat det, så de är helt klart godkända av både Elias och Simon. Skönt att de äntligen hittade nya skor som de tycker om. Simon har tidigare, när vi har kikat på skor, sagt att han inte alls tycker att skorna som han har provat har känts bra och då har vi heller ej köpt nya till honom. De han har haft har egentligen gjort sitt för länge sedan. Elias fick nya skor i mars iår, men de skorna har han redan vuxit ur (!) då han har klagat på att de trycker på stortårna. Kan en fot växa så fort!?! Jag vet att skor skiljer sig från modell till modell, men när kvinnan i skoaffären mätte Elias fot konstaterade hon att han helt klart behöver en storlek större nu på skorna. Hursom, nu har både han och Simon nya skor och båda är jättenöjda, och då är mamman också nöjd!        ;) 
 
Imorgon är det söndag, och för att orka upp med killarna på morgonen är det dags att även jag tar kvällen. 
 
Hoppas ni har en skön helg! 
Nighty-Night! 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Här har båda barnen haft samma storlek på fötterna i över ett år, förra årets sandaler har funkat även denna. Men nu helt plötsligt så har de växt en storlek! Fick nu beställa nya höst-skor i goretex då de gamla som jag köpte i våras blir för trånga. Fötter har märkliga växt-perioder :)

2014-08-10 @ 12:59:51

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!