Hur?

Jag är en väldigt okunnig person, jag får helt enkelt konstatera det. Elias ställer så många och bra frågor nu för tiden, frågor som jag inte riktigt kan svara på. Det är inte längre Varför?-frågor, utan Hur?-frågor och de är mycket klurigare att svara på. Tycker jag. 
 
- Mamma. Hur kan elden vara så varm? 
 
- Mamma. Hur kan flygplanen få upp vatten i flygplanet? 
 
- Mamma. Hur kan det börja brinna i skogen? 
 
- Mamma. Hur kan bilens motor vara så stark? 
 
- Mamma. Hur kan gräsfrön bli till? 
 
- Mamma. Hur kan kobajs bli till gödsel? 
 
 
Hur?-killen i bilen på väg hem från stan idag:  
 
foto taget med min iPhone
 
 
Jag hoppas att denna nyfikenhet håller i sig länge länge, att Elias aldrig slutar ställa frågor och undra om saker och ting i världen, och att han lär sig ta reda på svaren om det är så att någon inte kan svara på hans frågor. Duktige nyfikne kille! Jag älskar dig!  
 
Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!