Påsken 2014

Igår var det påskafton. De senaste dagarna har jag varit nere på botten på grund av trötthet (jag har kraschat totalt) och jag har inte orkat med nästan någonting alls, och vid minsta lilla motgång har tårarna kommit. Igår firade vi i alla fall lite påsk och killarna fick ge sig ut på påskäggsjakt efter att ha fått en varsin karta. Nu var inte kartan som jag ritade den enklaste att tyda, men killarna fann sina påskägg och gissa om de var nöjda när de såg att det fanns popcorn, russin och ett flygplan (vet inte vad flygplanen heter, men de finns med i filmen Planes) i påskäggen. Till kvällen grillade P sedan kött och andra godsaker i röken, och till efterrätt hade jag gjort den där jättegoda efterrätten. Allting var jättegott! En ganska så skön påskafton med tanke på att jag inte var den roligaste personen att ha att göra med. 
 
Några kort hann vi knäppa igår, och som får sammanfatta påsken 2014: 
 
 
 
 
 
I natt har Noel faktiskt äntligen sovit helt ok, varken Elias eller Simon har drömt mardrömmar, och sedan fick jag en sovmorgon på det - vilket var välbehövligt. Idag har vi blivit bjudna på påsklunch hos killarnas farmor, och i eftermiddag ska vi pyssla här hemma på gården. Det är många som pysslar hemma och ute under påskledigheten, tycker jag, och vart man än vänder huvudet när man är ute och går ser man någon som krattar, gräver, städar eller donar. Våren är verkligen på väg och det kommer att bli grönt här inom några veckor om solen får vara framme. Så underbart!  
 
Hoppas ni har haft en härlig påsk! 
Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!