Den 10sept....

Det är den 10sept och vi njuter för fullt av det härliga vädret här. Även om man märker av hösten på de gulnande träden är det ändå skönt om dagarna med runt 21grader. Perfekt! Elias och Simon har precis unnat sig en glass på altantrappen efter mellanmålet, även om de blev smått frusna efteråt och fick komma in och värma sig. Söta killar.      :) 
 
 
bild via Instragram - iamisvarld 
 
 
 
 
Idag har Elias och Simon som vanligt varit på förskolan, även om det för Simons del var en kortare dag. Nu och fram till januari 2015 ska de gå 15timmar på förskolan, så imorse började de klockan nio efter en lugn och skön morgon här hemma. Dock hämtade jag Simon redan klockan 11 så att han skulle hinna hem, äta, sova lunch en stund och sedan hade vi tid hos barnläkaren klockan 13.30 för uppföljning av längd och vikt. Trots att Simon inte alls tycker om att undersökas, och skrek sig genom allting, så har han i alla fall gått upp lite i vikt och väger nu 10,5kg. Barnläkaren tycker att vi inte behöver stressa med någon ytterligare uppföljning, utan istället ska vi ta en uppföljning via telefon i november-december, elller till och med till våren. Skönt.  
 
Igår eftermiddag hälsade vi som planerat på Madde med -e och tjejerna, och som vanligt ville varken Elias eller Simon åka hem när det väl var dags. Medan de lekte med tjejerna satt jag och Madde och pratade, och det var kul att ta igen lite tid. Jag förstår inte att tiden alltid ska rinna iväg så och att man inte hinner ses så ofta, men med jobb, middag, familj och vardag gör det bara det. 
 
Imorgon är min plan att åka in till stan och försöka hitta och shoppa det sista som jag vill hitta till knytet innan han/hon bestämmer sig för att komma. Inte för att jag tror att det blir snart, men det är lika bra att få det gjort. Allra allra helst skulle jag vilja ha ett första nytt set sängkläder till knytet, precis som Elias och Simon hade nya, men jag kan inte bestämma mig för vad det ska bli. Sedan vill jag gärna hitta en liten jacka att ta på när vi åker från BB, samt annat smått och gott. Och, visst har vi allting det där efter Elias och Simon om det är så att jag inte hittar något, men det vore så kul med något nytt. Jag har insett att jag älskar att shoppa nytt, och främst till killarna och knytet, så vi får se vad det blir. 
 
Nu, åter till Elias och Simon. Hoppas ni har en bra tisdag! 
Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!