Vart kommer vinden ifrån?

Jag var verkligen aldrig intresserad av naturkunskap eller samhällskunskap i skolan. Det ångrar jag lite nu då jag upptäckt vad man ska ha kunskaperna till: att kunna svara på sina barns frågor. Idag blåser det ordentligt här hemma och innan Elias gick ut för att kratta tipsade jag honom om att kratta i vindens riktning och inte emot då löven kommer att blåsa tillbaka igen annars. Då svarade Elias mig, så klart:
 
- Vart kommer vinden ifrån?
 
 
Hmmm... Alltså, vart kommer den ifrån? Vind, högt lufttryck och lågt lufttryck och det blåser. Jag måste helt enkelt läsa på grundskolans kurser igen. Kanske borde ta en sväng förbi jobbet och låna hem diverse böcker?    ;)
Tur att Elias idag nöjde sig med att jag ska ta reda på svaret. Nu är han ute och krattar löv i alla fall. Och, han kämpar på bra. Söte duktige kille. 
 
foto taget med min iPhone

 
Ha en bra fredag! 
Bye! 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag har börjat med att vi tillsammans försöker hitta svaren på internet, Dante sitter en del vid datorn hemma så då tar vi fram Google och söker lite :) kanske hittar en film på Youtube tex! Han frågade hur man gör lego, perfekt att titta på film då :)

2013-10-18 @ 12:49:05

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!