Stor och liten bokstav

 
- Mamma, står det Elias nu? 
 
foto taget med min iPhone


 
 
Tydligen har Elias upptäckt att man kan skriva både stora och små bokstäver. Först hade han skrivit sitt namn med små bokstäver, vilket gav mig chansen att gå igenom några skrivregler och sedan har vi suttit och kikat i en bok, letat punkt och tittat efter om det kommit en stor bokstav efteråt. Hihihii.... (Jag kunde inte låta bli.)     ;) 
Sedan ändrade Elias sitt lilla "e" till stor bokstav, samt stoppade in ett litet "l" som han hade glömt, så att namnet är rätt skrivet. Att han lyckats få till litet "a" sådär är är jag dock imponerad av, även om han skrev av framsidan på en bok. Jag var tvungen att visa att man i skolan skriver "a" på annat sätt, men han får skriva "a" precis som han vill. Vad han lär sig nu för tiden! Duktige kille! 
 
Bye! 
 

Kommentarer
Postat av: susanne

Isabell håller på att upptäcka hur man skriver ord genom att ljuda bokstäverna och några ord har hon klurat ut själv. Det är så spännande att följa deras utveckling och se vad dom lär sig.

2013-11-13 @ 19:14:55

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!