Ett bokmärke och första kapitelboken

I tisdags när jag och Noel kom hem efter vår tur visade Elias mig sitt bokmärke som han har gjort på förskolan. Ett jättefint bokmärke som är laminerat så att det ska hålla, och med pärlor med Elias namn på. (Lite lustigt var att jag några nätter tidigare hade tänkt samma tanke: att vi i december ska pyssla lite och göra bokmärken här hemma som ska lamineras och ha någon form av tofs på. Så, kul att förskolan gjorde samma sak.) Kommer man hem med ett bokmärke ska det så klart tas i bruk, och då McDonalds har haft bokveckor tillsammans med HappyMeal den senaste tiden (vilket är så mycket bättre än alla skruttiga leksaker som de annars ofta ger bort) passade vi på att börja läsa LasseMajas Detektivbyrå, Biblioteksmysteriet som vi har fått. Mys!
 
foto taget med min iPhone


 
Elias tycker att boken är både klurig och spännande, och han har redan förstått att larmet måste vara avstängt om någon ska kunna stjäla en bok utan att larmet går. Jag tycker att kapitlen är lagom långa och oavsett var vi pausar är Elias noga med att stoppa in sitt bokmärke i boken. Jag vet inte om LasseMajas Detektivbyrå är bra böcker att börja läsa med fyra-femåringar, eller om det finns bättre, men den här fungerar. Nästan så att Elias ska önska sig fler LasseMaja-böcker i julklapp.....        :)
 
Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!