Hemma efter en intensiv dag.....

Idag har det varit en lång och intensiv dag på jobbet. Det har visserligen varit kul, och bland annat har jag hållit i två pass med lekar i idrottssalen med 8orna och endast pratat finska med eleverna. Men, jag har hållit igång precis hela dagen utan pauser vilket gör att jag nu är toktrött och inte orkar någonting alls vettigt. Dessutom jobbar P sent, så jag har ingen möjlighet att komma undan förrän det är läggdags. Antar att jag och småkillarna kommer att stupa i säng, alla tre, ikväll.

När jag hämtar på förskolan efter arbetsdagens slut kommer Simon alltid springande emot mig och det är härligt att få det mottagandet. Idag fick jag även maskrosor av Elias som han hade plockat bakom kullen med rutschkanan och jag blev jätteglad! Blommor som blommor. Eller? Får jag maskrosor på morsdag kommer jag också bli jätteglad .      ;)    

 

foto taget med min iPhone 

 

 

 

Igår var jag och småkillarna hemma hos Madde med -e och tjejerna och hälsade på. Jätteskönt var det att få sitta och bara prata då det var länge sedan vi sågs. Dessutom tog äldsta tjejen L hand om Simon och lekte med honom, medan Elias lekte med Meja och kusinen, så jag kunde verkligen sitta i lugn och ro och prata. Vi fick även träffa deras kattunge för första gången och både Simon och Elias var fascinerade (trots att han har hunnit växa till sig ganska mycket de senaste veckorna).      :)  

 

Hoppas att ni har haft en bra måndag. Nu, stillsam lek med småkillarna. Eller, gos. Något väldigt lugnt får det bli.

 

Bye! 

 


Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!