En onsdag med jobbtankar....

God morgon!

Det är dags för en ny arbetsdag och det är så härligt att veta att det endast är nio dagar kvar tills eleverna går på sommarlov. Vi lärare har max 12dagar kvar. Yeay! Jo, jag är precis som eleverna och har nedräkning, längtar tills vi kan ta lugna sköna morgnar samt vara ute och bara vara.

Igår eftermiddag lyssnade jag och mina kollegor på en, faktiskt, bra föreläsning om Betyg och Bedömning, och jag blev åter påmind om att jag saknar att undervisa "min egen" klass samt ha klassansvar. Den här terminen har varit som den varit, och då jag ska gå hem på mammaledighet i september igen finns det inte mycket att göra åt saken. Men, jag längtar tillbaka till klassundervisning och speciellt efter gårdagens föreläsning, helt klart. Sedan konstaterade jag även att jag måste prata med min chef om att jag i alla fall vill bli inbjuden till alla fortbildningsdagar kommande läsår. Jag vet att jag har hamnat efter mycket i arbetet på skolan, sedan den nya läroplanen och betygskriterierna kom, och jag kommer hamna efter ännu mer om jag inte får ta del i arbetet som mina kollegor gör. Vilket, så klart, kommer att märkas i lönekuvertet. Om jag sedan, av olika skäl, inte kan vara med på allt på jobbet, då får det vara så. Men, jag vill räknas med och få möjligheten.

Eftersom det blev långdag på jobbet igår får vi sluta tidigare idag, och idag ska Elias ta med sig en kompis hem. Hoppas vädret är fint bara så vi kan vara ute.      :)

foto taget med min iPhone  

En fin bukett liljekonvaljer som P fick av sin mamma härom dagen. 

 

 

Ha en bra onsdag, alla! 
Bye!

 


Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!