'Ja käktes!'

Älskade söta Simon har för andra gången kräkts på grunda av åksjuka idag på vägen hem från stugan. (Första gången han kräktes en enda gång efter att vi åkt bil på en kringel-krokig väg var i april, vilket jag dock inte bloggat om ser jag nu när jag kikar tillbaka.) Jag tror att det är åksjuka, i kombination med att han ikväll svepte en flaska vatten på kort tid. P tror att det inte ens var åksjuka utan bara det att det blev för mycket vatten på alldeles för kort tid. Straxt efter att han kräktes köpte vi mat och åt i bilen och då Simon åt med god aptit samt har fått behålla maten, drar vi slutsatsen att det i alla fall inte är magsjuka. Ikväll, när Simon hade fått på sig pyjamas och druckit lite vatten i sängen, kom han plötlsigt på vad som hade hänt och sade med känsla: 
 
- Mamma. Ja käktes! I bilen. Ja inte käkas nu. Ja käkas en annan dag! 
 
 
Som sagt, älskade söta Simon. Hoppas hoppas att han inte behöver kräkas en annan dag, för det är verkligen inget han behöver göra om vi får välja. Och, om han kräks så hoppas jag att det inte är på grund av magsjuka utan någonting annat som gör att det sker endast en gång så att han sedan får må bra och vara frisk. Jag kan inte låta bli att tycka att det är synd att han har drabbats av (säger man så?) åksjuka. Jag blev jämt åksjuk en period när jag var liten, och det är ingenting jag önskar Simon. 
 
Nu är det dags att krya ner i skön säng och sova gott, precis som småkillarna gör. Imorgon är en ny dag.
Bye! 
 

Kommentarer
Postat av: susanne

Isabell blir ofta åksjuk. Innan hon kräks är hon ofta gnälig och man märker att något är fel och efter en stund kräks hon sedan är allt bra och man märker inget mer. Åker man långt kan det upprepas. En gång fick hon lite att dricka i bilen och då blev hon dålig på en gång. Hopas simon sliper bli åksjuk inge kul för honom .

2013-06-25 @ 06:54:39

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!