Som bortblåst.....

Den här sköna känslan jag hade imorse är som bortblåst. Att vi inte kunde få en mysig sista dag tillsammans, jag och småkillarna. Ja, jag vet att detta inte är sista dagen, att inte livet tar slut, att inte...., att inte.... att inte. Fy, så irriterad jag är. Märks det? Jag borde inte skriva i irriterat tillstånd men jag gör det.
 
Elias har sedan en tid tillbaka börjat gnälla vid mista lilla motgång, och det tar så otroligt mycket på mina krafter. Om tröjan inte sitter eller känns bra, gnäll. Om jackan inte känns bra, gnäll. Om Simon tar en leksak som Elias kommer på att han själv vill leka med, gnäll. Om inte alla leksakerna ligger kvar i släpet när han ska köra Bobbybilen, gnäll. Om... om.... om..... Suck. Är det en period som går över snart??? Jag har försökt tala om för Elias att när någonting inte känns bra, eller om någonting inte går som han vill, måste han försöka igen och börja om från början. Ibland kommer han ihåg det och gör det, men oftast efter att han har hunnit gnälla och jag hört det. Jag varken vill eller orkar serva honom med alla lösningar då jag vill att han lär sig själv, och lär sig att han faktiskt kan. Och, han blir jättenöjd när han lyckas om något har krånglat. Just nu är jag dock så trött så trött på allt gnäll.
 
Mellan gnäll, gråt, tårar och trots är Elias jättefin och mysig. Han är det, och jag blir så förundrad över att han är så snäll och omtänksam ibland. I förmiddags pratade vi om att vi ska försöka ha en mysig dag, detta efter att Elias gnällt och skrikit ordentligt, då jag imorgon börjar jobba och att vi inte kommer hinna leka så mycket om dagarna längre. Elias funderade lite, och sade sedan:
 
- Mamma, vi har lördagarna för då jobbar inte du. 
 
 
Och, han har rätt. Vi kommer att ha helgerna tillsammans. Jag hoppas bara att det blir mindre av gnäll, gråt, tårar och trots då, för då kommer jag verkligen vilja mysa med småkillarna och inte lyssna på det där. 
 
Så, nu har jag fått skriva av mig. Gnällt av mig. (Om Elias gör det ska jag göra det.) Ska återgå till bilbanan. 
Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!