Noel - tre månader

 
 
 
 
Idag blir Noel tre månader och han börjar bli stor. Det är ingen liten liten bebis vi har i famnen utan en tung stor liten Noel. På 3månaderskontrollen vägde han 6370gram och var 60cm lång.
 
Mellan två- och tremånadersdagen har det inte hänt så mycket förutom att han har vuxit en del igen. Noel är fortfarande en jätteglad och nöjd kille, men han låter oss veta när något inte är som det ska. Han älskar att prata med oss, och speciellt glad blir han när han får prata med Elias. Att stå upp och se sig omkring är också någonting som Noel gillar, och han har blivit bra stark och stabil i benen. Torsdagen innan julafton, den 19dec, skrattade Noel för första gången när jag busade med honom, dvs pussade honom en massa under hakan och på halsen, sedan dess har jag nästan varje dag försökt att få honom att skratta då det är så underbart härligt att höra honom. Dock lyckas jag inte riktigt varje dag. Sedan har Noel fått börja gymma och det går också bra: lite då och då är Elias där och pratar med honom, annars får han ligga ifred. (Peppar! Peppar!)
 
Något som vi dock slarvat med är att ligga på mage för att träna upp nacken, och det måste vi skärpa oss med. Jag tycker det är svårt att finna rätt tillfällen till det då han äter nästan direkt efter att ha vaknat, och att ligga på mage efter maten kommer innebära en massa kräks. Visst kan han ligga på magen en kortis innan maten, men då är han hungrig och har inte kraft till det, tror jag. Hursom, jag måste skärpa mig. 
 
 
 
 
Nu hoppas jag att Noel börjar sova hela nätter igen då han har vaknat två gånger varje natt och velat äta den senaste veckan. Dags att krypa ner och vi får se när han vaknar härnäst. 
 
Nighty-Night! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!