Lucia 2013

Idag har vi firat lucia och kikat på Elias och Simons luciatåg på förskolan. Åh, så söta våra tomtenissar var! Nu var det väldigt stressigt att ta sig till förskolan i tid då det krånglade för P på jobbet och jag hann stressa upp mig ordentligt då han blev sen. (Hur lyckas vi alltid med det?!?) Men, väl där i stora lekhallen, med en sovande Noel till höger om mig och P i högst hugg med videokameran till vänster om mig, infann sig myskänslan och jag var så stolt över våra två tomtenissar som var med i luciatåget. Elias sjöng och var jätteduktigt medan Simon (som inte har varit med i ett luciatåg tidigare då vi förra vintern var i Thailand) såg lite förvirrad och ledsen ut, men båda skötte sig ändå jättebra. Den lilla julklappen som varje fröken fick var också jätteuppskattad, och S som hjälpte till med den skrev ihop jättefint till dem. 
 
 
 
 
 
Efter luciatåg och fika busades det ordentligt med kompisarna på förskolan och både Elias och Simon var mer än nöjda. Och, ordentligt trötta. För att avsluta denna luciadag med lite mer mys åkte vi slutligen in till stan och köpte oss vår julgran som ska få flytta in här ikväll. (P håller just nu på att fixa en vattenmojäng som ska förse vår gran med vatten så att vi slipper glömma bort att vattna den stackarn. Och, för att göra det lite fint ska vattenmojängen slås in i julpapper så att den ser ut som en julklapp där den ligger under granen. Avancerat värre!)         :)  
 
Imorgon blir det pepparkaksbak och sedan ska vi klä granen. Ser fram emot en ytterligare mysdag då! 
Hoppas ni har haft en fin lucia, ni också! Och, Tack snälla S för hjälpen med julklappen till fröknarna! 
Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!