Målarverkstad här hemma i sjukstugan

Denna morgon har vi haft lite målarverkstad här hemma, jag och småkillarna. Även Simon fick för första gången prova på att rita med färgpenna, och han ritade på för fullt men hade lite svårt att få sitt papper att ligga kvar då färgpennan for fram och tillbaka (och jag fick egentligen heller inte hjälpa till och hålla i det). 
 
Elias har målat med vattenfärger, en teckning samt något som sedan ska bli en rymdraket. Favoritfärgen är svart. I eftermiddag ska vi sedan fixa till en topp på rymdraketen samt eld där bak, så fler bilder kommer att komma.     :) 
 





Idag är vi hemma och än så länge har Elias ingen feber så jag hoppas på en feberfri dag idag. Det var Elias själv som ringde dagis imorse och sjukanmälde sig själv, vilket var lite roligt att se och höra. Givetvis pratade jag också med dagisfröken och tydligen är det många som är hemma från dagis så vi får se hur vi gör denna vecka. Elias hade gärna gått iväg till dagis idag och jag tycker också att det är bra att han får vara där sina tre dagar. Samtidigt håller jag med dagisfröken som sade att det kan vara idé att ha barnen hemma ytterligare en extra dag när man har möjlighet så att barnen verkligen blir friska och inte blir sjuka igen när de kommer till dagis. Som sagt håller jag med, men när Elias endast går tre dagar på dagis blir han då hemma en hel vecka utan dagis och det blir svårare för honom att komma in i gemenskapen, samt svårare att få honom vilja vara där igen. Mycket svammel, men vi får se om det blir dagis denna vecka eller ej. Idag är vi i alla fall hemma, pysslar och tar det lugnt.   :) 
 
Hoppas ni får en bra måndag! 
Bye for now! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!