Ett Blixten-skrivhäfte till Elias

Jag är en sådan person som gärna sparar minnen, och nu när Elias håller på att börja lära sig bokstäver samt skriva ner dem så vill jag gärna spara så mycket som möjligt av det han skriver. Senast skrev Elias sitt namn, och jag några små ord, på lärartidningen som jag hade närmast till hands och jag har rivit ut sidan för att spara den i Elias låda där andra små saker att minnas finns. Att spara urrivna sidor och tidningar är dock inte helt optimalt och jag har ett tag nu funderat på hur jag ska kunna spara alla små lappar, teckningar och papper som Elias kommer att skriva bokstäver på, och kommit fram till att ett skrivhäfte är det bästa. 
 
När vi ändå var på stan idag passade vi på att gå i affärer innan det var dags att åka hem och på Åhlens hittade jag ett Blixten-skrivhäfte till Elias. Perfekt! (Tycker både Elias och jag.) I den ska Elias få skriva bokstäver, krumelurer, tecken, ord, och vad han nu vill öva på. Jag kommer att ha allting samlat på ett och samma ställe, och när skrivhäftet är fullt kan jag lägga ner den i Elias låda. Jag ska givetvis inte spara alla skrivhäften som han kommer att fylla genom åren, men jag vill gärna spara hans första bokstäver, försök och kanske ord. Min tanke är sedan att Elias, när han blir stor, kommer att få sin låda med minnen från sin uppväxt och då får han göra precis som han vill med den. Han kan kika igenom det han har gjort, kasta det han kasta vill, och spara det han spara vill. Vem vet, vi kanske hinner kika igenom lådan om några år, eller om tio år, för att minnas tillbaka lite. Minnen är bra.     :)
 
Så, nu har Elias ett eget skrivhäfte att ta fram varje gång han vill skriva någonting. Återigen, en glad Elias!     :)
 
 
Bye Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!