En lite gladare Elias

Det var en något gladare Elias jag hämtade på dagis efter lunch idag. Dagen hade gått bra; han har lekt, målat en teckning med vattenfärg ute som han stolt visade upp, ätit, sovit och lekt mer. Jag pratade med Elias tredje fröken idag och även hon misstänker att det kan vara pollenallergi som Elias har känningar av. Tydligen blir man trött, tung i huvudet, näsan rinner men bara genomskinligt (alltså inte förkylningssnor), halsen blir torr och man blir hes. Om det är det Elias känner av så är det klart att han inte är helt hundra. Men, jag tycker mig inte se dessa symtom hemma. För, varje dag vill Elias ut för att leka och dona, och då håller han igång hela tiden utan symtomen. Givetvis är det ändå inte samma tempo som tillsammans med kompisarna på dagis, men jag har inte reagerat på att det skulle vara något. Eller, så är det helt enkelt så att jag inte har reagerat eftersom jag inte vet vad jag ska titta efter.

Hursom, jag ska hålla lite koll samt fråga vår BVC-sköterska om detta nästa gång jag ska iväg till BVC tillsammans med Simon. Jag hoppas verkligen att Elias inte är allergisk då jag vet att det är jättejobbigt med allergier i perioder. Måste även fråga hur man får veta om barn är allergiska. Tar man tester redan nu, när barnet är tre år? Måste man vänta till en viss ålder?

Om det är någon som retas med Elias har jag inte kommit in på när Elias och jag har pratat dagis. Jag tror inte att det är så. Jag vill heller inte lägga ord i munnen på honom, så vi får prata om ämnet när det helt enkelt kommer upp här hemma på något sätt. Nu är det åter långledigt innan det är dags för dagis igen. Typ. Det är långledigt varje vecka för oss, men vi hinner kanske komma in på ämnet i lugn och ro utan att tvinga fram det. Huvudsaken var att Elias var glad när jag och Simon kom för att hämta honom. Det var bra.    :)

Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!