Utvilad och en fin morgon

Igår kväll for vi iväg hela familjen för att handla på ICA Maxi, det blev en liten familjeutflykt. När vi väl var hemma var det kvällsgröt och yoghurt som gällde för småkillarna, sedan läggdags, och när Elias och Simon hade somnat somnade även jag kort därefter. Jag orkade inte alls med att ta hand om varken disk eller annat plock utan bara somnade. Skönt att göra det ibland, och disk och plock har väntat så snällt under natten så det är bara att ta tag i det nu.

Simon och Elias har sovit hela natten, och det är helt underbart att vakna upp på morgonen efter sådana nätter. Visserligen vaknade båda två redan klockan sex, men när man har fått sova en hel natt är det inte alls lika jobbigt att stiga upp vid den tiden. Dessutom kommer jag, när jag väl börjar jobba, vakna vid den tiden så det känns ok. Men, det är långt kvar till jobb och en och annan sovmorgon under tiden vore inte helt fel heller.   ;)

Om en timma är det dags att få iväg Elias till dagis och ute är det åter sol. Så underbart och uppiggande med sol. Men, tyvärr blåser det åter ruskigt mycket och jag har ännu inte bestämt mig för om det blir promenad till dagis, eller bil. Jag är gärna ute och går, men om det blåser för mycket är det inte alls skönt, speciellt för stackars Simons blir det jobbigt då hans ögon rinner hela tiden och så kippar han efter andan. Elias vill gärna ta en promenad, han tycker om det, så vi får se.

Jo, Elias hade haft det jätteroligt igår ute i skogen. När vi har pratat om deras utflykt har jag förstått att han hoppat ner från stubbar och stenar, legat på marken och tittat upp på de svajande träden tillsammans med de andra barnen och sina två fröknar, hoppat i vattenpölar, ätit banan, slängt bananskalet i skogen (och då kommer det djur och äter upp den), samt tittat på bajs och andra saker. Låter som en perfekt utflykt tycker jag.    :)

Ha en bra onsdag!
Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!