Dagis och en polisbil

På dagis skulle barnen ut direkt för lek då det är jättehärligt väder, 13grader varmt visar termometern. Så, Elias fick galonkläder på och sedan satte han av mot sandlådan. Nu vid halv tio ska de även få besök av en polisbil, och barnen såg verkligen jättemycket fram emot det. Även Elias tyckte till en början att det skulle bli spännande, men sedan blev han istället lite orolig och tyckte att det skulle bli läskigt. Han verkar vara inne i en sådan period just nu: han blir orolig då han inte riktigt vet hur saker och ting är, när han inte vet vad han kan förvänta sig av saker. När han sedan har kommit över den första oron blir han istället jätteintresserad och glad. Jag hoppas att det kommer att gå bra. Elias ville egentligen att jag skulle stanna kvar tills polisbilen kom, men nu pratade jag lite med dagisfröken och hon skulle ha koll på honom. Jag får fråga om polisbilen under vår promenad hem från dagis istället så får han berätta då.

Det märktes för övrigt att sjukstugeperioden är över nu. 19 av 20barn är på dagis idag, och det var verkligen barn överallt. Tur att de kan vara ute nu när de är så många. En av dagisfröknarna önskade nästan att de kunde grilla på korv och äta lunch ute också, men så blir det nog inte idag. Som sagt, Elias får berätta om sin dag när jag hämtar honom.   :)

Bye for now!


Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!