Ommöblerat och nu sommarlov

Igår slocknade jag samtidigt som småkillarna efter en intensiv dag. Det tar på krafterna att flytta om och städa, även om jag var den som gjorde minst utav oss då jag tog Simon en del. Hursom, gubbsingen och jag är jättenöjda med placering av soffa och fåtölj, samt vår beslut att ta bort soffbordet och bara ha fotpallen framme. Soffbordet har vi mest använt till att ha fjärrkontrollerna på samt kaffekoppen vid tillfällen, men annars har den mest samlat på sig en himla massa tidningar och det har inte sett bra ut. Så, soffbordet är borta och fotpallen framme vilket gör vår soffhörna mysig. Dock kom vi igår kväll ganska snabbt på varför vi en gång dömde ut att ha TV'n på den plats där den nu är åter igen: när solen är framme lyser den rakt in på vår TV och man kan inte titta på TV. Vi får se hur vi löser det. Jag är inte helt för att ha mörkläggningsgardiner i vardagsrummet utan vill hellre ha persienner, men det är inte alltid de räcker till heller. Vi får klura på den.  

Nu är det åter måndag. Som vanligt åkte vi imorse iväg till dagis så att Elias skulle vara där och leka ett tag, men som vanligt ville han vända och åka hem när vi väl var på plats. Och, idag gjorde vi det. Elias har tagit sommarlov lite tidigare, vi har plockat med alla kläder hem, och ska vara hemma ända till början av augusti nu. Det blir ett låååångt sommarlov för hans del. Jag har inte riktigt än vant mig vid tanken att ha båda småkillarna hemma hela tiden nu i två månader. Det har varit skönt att få lite egentid när Simon har sovit förmiddag, men nu i två månader blir det full fart mest hela tiden. Hoppas nu på en fin sommar med massor av sol så att vi kan vara ute.

Idag ska vi fortsätta plocka i vardagsrummet och försöka finna bra platser till allt. Ena halvan av vardagsrummet ser nästan tomt ut och jag skulle gärna vilja ha dit ett IKEA Kritter bord med stolar så att Elias och Simon kan ha ett eget lekhörn där. Framför altandörren vore det även läge att ha en snygg dörrmatta. Men, vi får testa oss fram hur vi vill ha det och köpa till det vi behöver allt eftersom. Jag vill ha alldeles för mycket och det går inte alls ihop med mammapengen som kommer varje månad.  

Dags att börja dona.
Ha en bra måndag, alla!
Bye!


Kommentarer
Postat av: Maddi

Vi vill se bilder :)

2012-06-04 @ 18:02:00
URL: http://Hokori-fallenang.blogspot.com
Postat av: susanne

vi får försöka träffa i sommar så barnen får leka lite. Jag jobbar några veckor till sedan är barnen lediga till vecka 32, första veckan är jag hemma själv och sista är andreas hemma själv, allt för att dom ska få lång ledigt, blir totalt sju veckor.

2012-06-04 @ 18:58:23

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!