'hostimaflon'

I och med att Elias har varit lite sjuk under våren har ordet "inflammation" kommit upp några gånger. Då vår Elias är en tänkare kom han i morse när han hostade fram till följande:

- Mamma! Jag har hostimaflon!
- Va?
- Hostimaflon! 
(här tänkte jag så att det knakade)
- Jasså? Hostinflammation?
- Aaaa...... 


Det är ett svårt ord det där, inflammation. Jag tycker ändå att det är kul att han bildar sina egna ord och blir ofta imponerad av hur mycket han kan. Nu lyckades jag övertala honom om att han inte har hostinflammation då han inte hostar så mycket utan bara då och då. Och, jag hoppas att han slipper inflammationer och allt vad det kan vara. Älskade kille.

Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!