Tyst paus

Idag när vi for in till Valbo var jag jättetrött och behövde vila mina öron. Vår Elias pratar och pratar, pratar, pratar, pratar och pratar, pratar och pratar och pratar. Och, pratar. Heeela tiden. Han frågar nästan hela tiden vad jag ska göra, berättar vad han ska göra, frågar och pratar. Jag är jätteglad för att han är så duktig på att prata, och det är jättekul att prata med honom i telefonen, men ibland blir det för mycket. Det känns jättehemskt att säga det, och det sista jag vill är att han slutar prata och fråga om saker och ting då han hela tiden lär sig och det är guld värt. Jag önskar att han fortsätter fråga om saker och är nyfiken hela livet. Idag behövde jag dock en paus:

- Elias. Ska vi ta en tyst paus.
- Aaa.

(Det är tyst och jag drar en suck av lättnad, hinner njuta av tystnaden i tio sekunder.) 

- Mamma?

(Jag svarar inte i hopp om att han kommer ihåg att vi ska ha den där tysta pausen.)

- Mamma?

(Jag är fortfarande tyst.)

- Mamma?

(Är fortfarande tyst men börjar nu skratta tyst för mig själv då jag kommer ihåg när Stewie i FamilyGuy tjatar på sin mamma.)

- Mamma?

- Ja, Elias? Vi skulle ju ha en tyst paus.

- Aaaa....... hahhahahhahaha. Mamma, vet du.....!


Sedan var vår tysta paus slut. Jag kommer inte ihåg vad vi pratade om på vägen in i bilen, men prata det gjorde vi.   :) 
 
Bye!

Kommentarer
Postat av: Johanna

I morse när jag lämnade kidsen på dagis så pratade jag med fröken, och så fick hon lite kråkor i halsen och var tvungen att hosta lite. Hon förklarade det med att hon inte pratat så mycket på morgonen än, men nu kom juh mina barn och då brukar det lösa sig fort :) Mina barn är också riktiga pratkvarnar!



ha en trevlig helg! kramkram

2012-01-13 @ 07:45:25
URL: http://[email protected]

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!