Springa inomhus

När jag är i badrummet brukar Elias med jämna mellanrum komma in för att se vad jag gör, och ibland frågar han om det går bra (oavsett om jag plockar med tvätten, duschar, gör mig i ordning, eller fixar håret). Ibland är det lite gulligt att han kommer in, men ibland bara jobbigt då jag bara har tänkt fixa någonting snabbt men istället blir ståendes med honom då det ska förklaras och diskuteras. I förmiddags när jag stod i badrummet och gjorde iordning mig hörde jag Elias istället ropa på mig från sitt rum:

- Mamma! Jag fick ont!!!!
- Fick du ont? Var då någonstans???
- I foten!
- I foten? Vad gjorde du då?
- Sprang.
- Men.... Vad har vi sagt om att springa inomhus?
- ...... Ingenting! hihihiihii......


Ja, han vet vad som gäller, Elias. Fnittret som följde efter hans sista svar avslöjade honom ganska så direkt. När jag sedan undrade om vi inte skulle klä på honom så att han kunde gå ut och springa av sig fick jag svaret:

- Nej. Det är för kallt. Det är 4grader.


Han har börjat med att dra till med siffror som han har hört, och visserligen hade han nog rätt i att det var 4grader ute. Men, hellre det än de 98grader kallt han påstod att det var igår. (Jo, 98 har han lärt sig säga då det är hans storlek på kläder nu.)    ;)

Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!