Kampen mot nappen har börjat

När jag ändå är trött, samt har tagit en kamp om godis med Elias, kan vi lika gärna ta kampen mot nappen också. Dumt. Kanske. Men, vi gör det. Varje dag blir Elias arg på mig då han inte får använda napp dagtid, trots att han så mycket väl vet att han bara får ha den när han sover. Jag börjar bli jättetrött på det, och orkar inte med alla duster vi har. Börjar vi ge med oss nu har vi totalt förlorat flera månaders jobb, och det vill jag absolut inte tillåta. Tänker även på hans tänder som behöver en paus från nappen. Så, kampen mot nappen har börjat.

Ikväll har vi pratat jättemycket om att han ska sluta med napp och om vem som ska få den. Elias tyckte inte att den grå tomten på dagis skulle få den, utan tomten som kom till mummu och ukki på julafton. Sedan har vi även pratat om vad han ska försöka göra då han blir jätteledsen och inte har en napp till tröst längre. Mitt förslag var att han ska komma och krypa upp i famnen på mig så att jag kan krama honom tills han är lugn igen. Det återstår att se om det fungerar. Nu har Elias i alla fall lagt ner sin napp i en kartong och den ska nu iväg. Får se hur detta går, men jag håller tummarna.



Bye Bye!



Uppdatering: Elias hade väldigt svårt för att somna ikväll, men han gjorde det utan napp! Duktige store lille kille.   :)

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!