En leksak

För att sporra Elias att sluta med nappen lovade jag honom igår att han ska få en leksak om han gör det. Jag vet inte om det finns regler för att man inte bör göra så, men så gjorde jag. Idag har vi varit iväg till BarnensHus och Elias hade tidigare pratat om att han ville köpa en 'soplastbil', så den var vi inställda på att köpa. Men, när han väl såg en helt annan leksak var det så givet att det var den han ville ha: en gräsklippare. Inte en lika avancerad variant som mummu och ukki har, men en som han ändå blev helt förtjust i och gick omkring med i leksaksaffären. Så, nu klipper han gräset inomhus här hemma och till sommaren kan han sedan ta ut den och klippa gräset ute. Gräsklipparen kom heller ej att kosta någonting då jag hade samlat på mig stämplar från tidigare köp och därmed kunde ta ut den på kupongen. Perfekt. Jag nöjd och framför allt är Elias nöjd.    :)



Måste dock säga att det inte är går helt smidigt det här med att sluta med napp. Fem minuter, kanske tio, har det tidigare tagit att lägga Elias, nu har han jättesvårt att komma till ro. Antar, hoppas, att det kommer att gå bättre och bättre för varje dag som går.

Bye!


Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!