Efter? För? När?

Det är inte lätt det här med Efter? För? När?

Elias berättar och pratar mest hela tiden. Han minns gärna tillbaka och berättar vad han har varit med om för andra, och han återberättar saker som vi har berättat för honom. Dock är det lite svår att börja med rätt ord, och svårt att försöka lära honom använda rätt ord.


- Mamma. Efter jag var liten, då var jag i din mage. 
- Ja. När du var liten, då låg du i min mage.
- Efter jag var liten.
- Ja, NÄR du var liten.
- FÖR jag var liten, då var jag i din mage!


Någonstans där började vi faktiskt småskratta, både Elias och jag. Jag vet att han så småningom kommer att knäcka när vissa ord ska användas och på vilket sätt, och Efter? För? När? är ganska svåra ord att få koll på. Men, han är verkligen envis och vill ha det på sitt sätt. Söte store lille kille.   :)

Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!