Bland kvadrater, trianglar och rektanglar

Elias har i några dagar tjatat om att han vill limma. Han älskar att pyssla och är jätteglad de onsdagar då han får göra det på dagis. Till bådas besvikelse upptäckte vi i förrgår att vårt lim här hemma var slut, och konstaterade att vi var tvungna att köpa ett nytt limstift. Idag har Elias äntligen fått både klippa och limma. Det blev lite papper över när jag var färdig med inbjudningskorten till kalaset, och detta har han fått gå lös på. Saxen håller han nu rätt i handen, med tummen upp, jämfört med tidigare då handen har farit åt alla möjliga håll. Jag har introducerat kvadrat, triangel och rektangel och så har vi räknat hörn. Den fina tavlan vill han ha på sitt rum och jag ska rota runt lite här hemma och se om jag hittar en ram att sätta verket i.







 


Bland kvadrater, trianglar och rektanglar finns andra fina former.  :)





Bye!



Jo, kom på att vi någon annan dag ska göra ytterligare en tavla, men då med cirklar och andra former som Elias klipper till. Borde bli lite kul med sådana tavlor bredvid varandra på tavellisten.

Kommentarer
Postat av: susanne

oj vad han kan. Isabell behöver hjälp med att hålla pappret när hon klipper, använder ännu båda händerna för att hantera saxen.

2012-01-27 @ 18:55:18
Postat av: ami

Ja, saxen börjar han smått få koll på. Men, han har övat mycket och klippt sönder diverse här hemma. ;)

(Kvadraterna, trianglarna och rektanglarna har jag klippt till när vi satt och pysslade.)

2012-01-27 @ 20:52:40
URL: http://iamisvarld.blogg.se/

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!