Våningssäng på plats i lillrummet

Idag har det skruvats säng. I måndags, när vi var iväg till Sundsvall, handlade vi lite diverse på IKEA och då bland annat våningssängen Tromsö. Jag, min klant, hade egentligen bara blivit förtjust i våningssängen och visste att vi hade 2,08m tillgodo i lillrummet, samt antog att sängen var 2m lång. Brukar inte sängar vara 2m? Våningssängen är 2,08m och det finns inte en centimeter tillgodo. Det står till och med på nätet när man kikar på produktinformationen. På något sätt har ändå gubbsingen och min käre pappa lyckats trycka in våningssängen mot väggen där den ska stå, och där står den nu fastkilad. Oavsett hur mycket småkillarna i framtiden kommer att busa i den kommer den aldrig att välta. (Eller, jag kanske aldrig ska säga aldrig för då lyckas de säkert på något sätt?) Hursom, bra blir det men att byta lister blir lite trixigt så småningom. Som sagt, jag min klant. 
 
Elias har i alla fall godkänt våningssängen (trots att han halkade ner för stegen då han klättrade upp innan vi hann sätta dit halkskydden) och Simon har inspekterat sängen han också. Trots att det finns saker kvar att fixa i lillrummet (måla färdigt fönstret, även utvändigt, samt måla lister) är jag ändå jätteglad för att vi hunnit så pass som vi gjort. Det blir så mycket enklare att åka hit när både Elias och Simon har egna sängar att sova i.    :) 
 
Vi hade en väldigt nöjd Elias i våningssängen ikväll. Älskade killen:  
 
 
 
 
 
Killarna sover nu och det är dags även för mig att krypa ner. Disken är diskad, dagens kläder undanplockade och nertryckta i tvättpåsarna (de är fulla nu efter en vecka), och bloggen bloggad. Säger: 
 
Nighty-Night and Sleep Tight! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!