Inte hungrig

Jag är inte hungrig nu för tiden. Till frukost tar jag en kopp kaffe med ordentligt med grädde i och det är det enda jag vill ha. På grädde står man sig ganska bra. Sedan blir det en kopp kaffe med grädde till på förmiddagen, men ingenting mer. För en liten stund åt jag lunch tillsammans med Simon (P och Elias är iväg på ärenden) och han åt på som vanligt, men jag fick nog i mig högst fem skedar korvstroganoff. Till middagen brukar jag i och för sig vara hungrig, men sedan står jag mig på det till nästa dag. Jag undrar egentligen hur många kalorier jag får i mig på en dag, måste nog räkna lite på det. 
 
Jag vet att det blir såhär när man kommer igång med LCHF på riktigt och får igång fettförbränningen. Man är inte hungrig. Och, man ska egentligen bara äta när man är hungrig. Det jag tycker är tråkigt är att frukost- och lunchstunderna med småkillarna blir fel. Visst, jag sitter med vid matbordet, har en kopp kaffe eller lite mat framför mig, men jag har alltid ansett att man som förälder ska föregå med gott exempel och äta ordentligt och samtidigt som barnen så att det blir rutin och en familjestund kring matbordet. Nu känns det som att det inte riktigt är så. Samtidigt kan jag heller inte tvinga i mig mat, lika lite som jag tvingar i småkillarna när det tar stopp för dem. 
 
Vi får se hur länge denna period, att inte vara hungrig, varar. Det kanske ordnar sig på något sätt ändå. Än har nog varken Elias eller Simon tänkt på att jag inte äter så mycket när vi sitter tillsammans kring matbordet, och när frågan kommer upp får jag se hur vi gör då. Det allra viktigaste för mig är ändå att vi inte äter på olika tidpunkter på olika ställen här i huset, och det behöver jag nog inte oroa mig för på många många år.    :)
 
Bye for now! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!