Fix på stan

Äntligen kom jag idag iväg och fixade foto till körkortet. Brevet är postat och nu återstår endast att betala räkningen så kommer ett nytt körkort inom kort. Det enda som nu behöver fixas är en plånbok. Jag försöker kika i olika butiker, känna och klämma, men jag har ännu inte sprungit på en plånbok som jag fastnat för. Letandet får fortsätta helt enkelt.

Någonting som jag fastnade för förra veckan och idag äntligen hittade var två nya pyjamasar till Simon. Han växer, Simon, och nästan alla hans pyjamasar är för korta i armar och ben. I fredags när vi var på stan en sväng hittade jag en traktorpyjamas på KappAhl som jag verkligen fastnade för, men den fanns givetvis inte i den storlek som jag vill ha och det blev då heller inget köp. Idag var jag åter förbi KappAhl där jag letade och letade efter rätt storlek, men gav tillslut upp och tänkte ta storleken som Simon har nu och i några månader till. Jag chansade dock och frågade om pyjamasen hade funnits i större storlek och då kassörskan tittade i datan såg hon att de faktiskt hade en pyjamas i stl.86-92 på lagret. Gissa om jag blev glad! Så, nu har Simon två pyjamasar att växa i ett tag framöver. Varken gubbsingen eller jag kan förstå att Simon kommer att växa så mycket då pyjamasen är gigantisk, men väntar vi bara någon månad så är den perfekt. Åh, så jag gillar de röda traktorerna.     :)




Nu är det dags att krypa ner i sängen. Jag är så trött så trött och antar att Simon imorgonbitti, precis som vanligt, kommer att vakna vid halv sex-tiden. Han bryr sig inte alls om att jag vill sova lite längre än så. Så, jag säger nu:
Nighty-Night!

Kommentarer
Postat av: susanne

86/92 har Valter knappt vuxit i än, men det börjar närma sig nu.

2012-04-26 @ 15:45:53
Postat av: ami

ja, jag räknar med att stl.86-92 kommer att räcka bra länge nu. Simon får helt enkelt slita ut sina pyjamasar. :)



kram!

2012-04-27 @ 11:15:12
URL: http://iamisvarld.blogg.se/

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!