En ledig dag.

Denna vecka har Elias nya dagisschema börjat, det innebär att månd-ons är det dagis och tors-fre från och med nu är lediga. En ledig dag idag med andra ord. Jag hade hoppats på sovmorgon, att småkillarna skulle vilja dra sig till åtta-halv nio, men det var önsketänkande. Idag är jag trött, pysslade och plockade alldeles för länge igår kväll så jag får skylla mig själv i och för sig.

Idag blir det att vara hemma under förmiddagen, och i eftermiddag kanske vi bör ta oss in till stan och köpa lite smått och gott som behövs hem. Vi tar dagen som den kommer.

Bye Bye!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Får ni själva välja vilka tider han ska gå på dagis? hur många timmar får han nu när du är föräldraledig?

2011-09-08 @ 15:06:39
URL: http://[email protected]
Postat av: ami

Här i kommunen är det 15h/vecka, fördelat på tre dagar som dagispersonalen bestämmer, som man får ha sina barn på dagis när man är mammaledig. Nu har vi som tur är fått ytterligare personal på dagis, och då passar de på att ha hela barnaskaran där just de dagarna de är fyra fröknar på 17 barn. Visst är det så, Susanne!?!



Jag beundrar dig, Johanna, som har haft dina små hemma samtidigt under din mammaledighet. Jag tycker det är jätteskönt att Elias får komma iväg och leka med sina kompisar på dagis, samtidigt som jag får mer tid åt att sitta och leka gosa och umgås med Simon. Är ganska säker på att jag inte skulle klara det. Bra gjort!



kramkram!

2011-09-08 @ 21:06:52
URL: http://iamisvarld.blogg.se/
Postat av: Johanna

ok! Lite valfrihet i alla fall :) Här är det 15 timmar tis-tors.



Jo, det känns faktiskt bra att jag klarat det. Visst var det mycket, men så ammade jag inte heller och det "underlättade" ganska mycket. Dessutom var vi på öppna förskolan så gott som varje dag så han fick leka av sig :)



Jag tror inte att Elias tar skada av att du tar hand om lillebror, det tror jag att han hade visat i så fall. Han lär sig att det finns fler som kräver mammas och pappas uppmärksamhet, livet med syskon helt enkelt :)



du gör ett toppen-jobb! kram

2011-09-09 @ 06:07:30
URL: http://busenochgrodan.blogspot.com

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!