Lunch - broccolipuré

Idag orkade och hann jag äntligen med att laga broccolipuré till Simon. En mammas, eller pappas för den delen, bästa vän i köket när man ska laga puré är helt klart stavmixern, anser jag. Den gick varm när Elias var liten och den kommer gå varm nu.  

Simon, ja han tyckte jättemycket om broccoli och gapade hela tiden efter mer. Även när jag bara skulle ta bort mat kring munnen med skeden gapade han och ville ha. Och, när smakisen var slut. Det får bli broccoli-smakis imorgon igen.    

Riktigt smidigt är att låta Elias ge sin lillebror lite smakis. Under tiden gör jag i ordning Elias och min mat, och Elias i sin tur får vara duktig. Simon, som är jättefascinerad av sin storebror, äter på, är jättenöjd han med, och följer sin storebrors varenda rörelse med stora ögon.   :) 





Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!