'fruskot'

En sådan underbar morgon! Skönt att få sådana här morgnar någon gång då och då. Det känns som lördagmorgon. Klockan kvart över åtta vaknade jag upp, jätteglad. Glad för att jag överlevt natten, för jag tycker verkligen inte om att sova själv, men jätteglad då jag fått sova så pass länge. Ända fram tills Elias kom och väckte mig var även Simon tyst, men ändå sprattlades i sin säng. Inget tidigt blöjbyte imorse, med andra ord. Elias väckte mig genom att tala om att det var dags för 'fruskot' och även det gjorde mig på lite småfnittrigt humör. Det låter verkligen jättegulligt, men ändå övade vi lite på uttalet:

- Kan du säga fru?
- Fru
- Kan du säga kost?
- Kost
- Fru?
- Fru
- Kost?
- Kost
- Frukost?
- Fruskot
- Frukost?
- Fruskot
- Fru?
- Fru
- Kost?
- Kost
- Frukost?
- Fruskot


Han är så söt, vår Elias! Hursom, vi steg upp och åt 'fruskot', precis som Elias önskade. Nu har jag även fått en kopp kaffe och vi ska ta tag i dagen. I eftermiddag/kväll kommer äntligen gubbsingen hem. Åh, så vi längtar! 

Ha en bra lördag! Eller, fredag!   ;)  
Bye! 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!