Grillad lax till middag.

Idag blev det grillad lax till middag, och oj så gott det var! Min käre pappa grillar jättegod lax, och gubbsingen har inte lyckats riktigt lika bra det gånger vi har grillat. Fram tills idag. Jag vet inte om det var det att vi faktiskt hade färsk lax denna gång, istället för fryst, eller om det var det att gubbsingen slutade grilla i precis rätt tid - men gott var det, och saftigt!

Ett tips är att grilla laxen långsamt i folie på lagom värme på grillen. Vi smaksatte denna gång med teriykai-marinad, men brukar varva mellan kryddor, sweet chili-sås eller vad vi nu är sugna på. Till laxen testade vi idag ICAs egna kalla Vitlökssås som bara har 0,5g kolhydrater och 77g fett, vilket är perfekt för en LCHF-middag. Tyvärr gillade varken gubbsingen eller jag smaken och föredrar istället vår egna vitlökssås på crème fraiche och vitlöksklyftor. Det är gott med hemlagat har vi konstaterat.   :) 







Ett middagstips och inspiration kanske. Testa gärna!
 
(Jag inser nu att jag måste skaffa mig en liten tång att rensa bort ben med när vi ska tillaga färsk lax. Men, jag måste nog först lära mig hur man rensar fisk när man ska tillaga en färsk en. Ska man kunna sådana saker, tro? Jag tycker det är stort att jag ens tillagar lax nu för tiden, och det ganska ofta, då jag knappt har ätit eller tyckt om någon fisk under hela mitt liv. Antar att jag håller på att växa upp.)    ;) 

Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!