Jobb - Familj 2 - 0

Jobb - Familj   2 - 0

Efter gårdagen var jag helt toltalt slut. Och inte var det egentligen någon bra dag på jobbet heller, så inte heller det piggade upp. Nej, allt jag orkade göra igår när vi väl kom hem var att gå och lägga mig och sedan sova. Hade helst av allt krypit upp med Elias i soffan och gosat med honom då stackarn ramlat och slagit i huvudet så att han blödde på dagis. (Gubbsingen fick åka hem från jobbet och hämta honom.) 

Det som stressade mig hela dagen var det att jag inte hinner med allt pappersarbete, samt för- och efterarbete. Har redan konstaterat detta tidigare, men jag tycker att det borde komma någon dag då jag hinner ta igen lite i alla fall. Hur som är så inte fallet nu, och igår fick jag lösa allting i sista minuten och det tar på krafterna. Det är heller inte alls roligt. 

Sedan tycker jag att, oavsett hur mycket jobb jag har eller hur stressad jag är, så är det mitt jobb att vara proffsig när jag möter elever och föräldrar. Jag hade, förutom lektioner och situationer som skulle lösas, även tre utvecklingssamtal igår eftermiddag som faktiskt gick bra. Jag är glad att jag hann träffa eleverna tillsammans med sina föräldrar, och samtalen var givande. Att jag sedan var helt slut efter dagen och samtalen är en sak, men det kändes ändå skönt att ha dessa gjorda.

Så, åter igen: jag har hur mycket som helst att göra på jobbet. Det är bra att Maddi finns och kan hjälpa till. Och, det är bara fem veckor kvar - så jag ska inte klaga så mycket egentligen. Nu är det åter jobbet som gäller och jag hoppas att denna dag blir något lugnare än igår. Håller tummarna.

Ha en bra dag! Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!