24-timmars kryss med Cinderella.

Då är vi hemma igen efter en 24-timmars kryss med Cinderella. Det var jätteskönt att komma iväg, och allting gick jättebra. Igår kväll åt vi en god trerätters middag på FoodGarden, och idag har Elias och jag sysselsatt oss medan gubbsingen har suttit på möte med Svenska Sjöflyföreningen om flysäkerhet. Elias tyckte att bollhavet var bäst, medan jag nog tyckte bäst om tuppluren efter lunch och om att bara vara.  

Några bilder från vår lilla tur. Och, det tog bara sex försök att få till det sista kortet.... Elias ville inte alls ställa upp på kort, lille envise kille, men till slut gick det.   ;)
















Jo, en sak kanske jag ska morra lite åt. Jag tycker att man absolut kan lämna sina barn i ett lekrum om det är så att man har barn som sköter sig. Och, om det är så att man vet att ens barn blir väldigt vild så är det en bra idé att hålla sig i närheten så att man kan ingripa om det så behövs. Jag tycker även att det är min uppgift att uppfostra Elias och tala om vad han ska tänka på och hur han ska bete sig när han är i lekrum med andra barn, då barn behöver känna till spelregler och lära sig ta hänsyn till varandra. I lekrummet på Cinderella var det bara jag som förälder som sade till mitt eget barn, och jag var den enda som sade till de andras barn att akta sig så att alla kunde åka rutschkana. Jag försökte även lära Elias att vänta tills det att personen som åkt rutschkana innan hunnit undan, och om det behövdes skulle han säga "Akta!" till barnen som inte gick undan. Det som irriterade mig enormt var att det fanns några barn som trots tillsägelser, från barn som ville åka rutschkana samt från mig som vuxen, inte alls flyttade sig utan demonstrativt stod i vägen. Var fanns deras föräldrar??????!!!! Och, då hade jag försökt att säga till på både svenska och finska. När Elias inte lyssnade, inte löd mig, ja då gick vi därifrån. Han skrek, men slutade sedan när han höll med om att han inte hade lyssnat. Hur ska Elias annars lära sig vad som är rätt eller fel om det inte blir konsekvenser av tillsägelser? Jag kan tänka mig att de andra föräldrarna i lekrummet (för det fanns andra där) tyckte att jag var en jätte-elak mamma, men jag tror (hoppas) att vår lille Elias i alla fall kommer att bli en väluppfostrad kille som vet hur man ska bete sig. Eller, är jag helt fel ute?????

Bye Bye!


Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!