Lördagmorgon och jag har....

Lördagmorgon och jag har fått sovmorgon. Underbart! I och för sig bara till klockan åtta, men då Simon bara har vaknat en gång inatt räckte det. Även Simon sov till straxt innan åtta, riktigt lyxigt. Elias somnade också om en stund, och när han väl vaknade viskade han att han skulle gå upp och sedan smet han ner till gubbsingen som satt och jobbade nere. Det är skönt att han börjar gå upp själv på morgnarna. Riktigt skönt är att han har börjat fixa morgonrutinerna själv också. Idag var första gången då Elias själv tog av sig pyjamasen, gick på pottan, och sedan klädde på sig helt själv. Givetvis behövde han lite hjälp efter pottbesöket, men annars fixade han allting själv. Jag kan inte låta bli att tycka att tiden går alldels för fort och att det inte var alls länge sedan han var lika liten som Simon.

Imorse, när jag låg och vaknade till i sängen, låg killarna bredvid mig och pratade. Jag och gubbsingen kunde inte låta bli att småskratta åt Elias kommentarer.

- Nu ska vi gå ner!
- Jasså?
- Ja, kom pappa. Vi ska gå ner nu.
- Vad ska mamma göra? 
- Hon ska kissa och duscha.
- Jasså?
- Ja, hon är kissnödig och dusch-nödig.


Vad säger man?!?! Han är klockren, Elias. Och, han har rätt. Varje morgon vill jag gärna gå på toaletten, samt ta en dusch, men jag hade inte sagt något om det imorse. Så, förutom sovmorgon blev det imorse härligt skratt också.

Ha en skön lördag!   :)
Bye!

Kommentarer
Postat av: Helen.HUSnrNIO - Vinn härlig julklapp från Vossatassar

Ha ha=)

Underbara meningar poppar upp hela tiden och det bästa ät ju att skriva ned dem=)



Gött med lite sovmorgon!

Ha en bra lördag!

Helen.HUSnrNIO

2011-12-03 @ 11:51:25
URL: http://husnrnio.se

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!